Pagrindinis
Paskaita „Mokinių bendravimo kultūra. Patyčios. Pasekmės.“
Šių metų vasario 3 dieną mūsų mokykloje lankėsi Marijampolės apskrities vyriausiojo komisariato Jurbarko PK vyresnysis inspektorius R. Budrius. Jis bendravo su 6-8 klasių mokiniais aktualiomis mokyklos bendruomenei temomis. Inspektorius analizavo šių dienų mokinių elgesį mokyklos koridoriuose, pamokose, miestelyje. Paminėjo, kad žino apie mūsų mokyklos mokinius, kurie vartoja necenzūrinius žodžius viešose erdvėse. Visiems susirinkusiems priminė teises ir pareigas bei supažindino su pasekmėmis, kai mokiniai nesilaiko pareigų. Taip pat palietė skaudžią temą - patyčias.
Mokiniai su pareigūnu aktyviai diskutavo. Džiugu, kad daugelis jų žino kaip reikia elgtis.
Soc. pedagogė Valda Kravčenkienė
PROFESINIS UGDYMAS MOKYKLOJE
Sausio 20 d. mūsų mokykloje lankėsi Vytauto Didžiojo universiteto IV kurso studentas Pijus Bastys. Jis 5-10 klasių mokiniams papasakojo apie savo studijas universitete ir būsimą profesiją. Pijus studijuoja naujųjų medijų meną. Pabaigęs šias studijas, jis turės žinių apie meno prigimtį ir raidą, estetiką, meninės raiškos principus, medijų technologijas bei priemones, kurios naudojamos videofilmų kūrimui. Mokiniams jis papasakojo apie savo kaip fotografo karjerą, kurią pradėjo jau būdamas 12 metų. Mokiniams rodė savo atsivežtas menines fotografijas ir atsakinėjo į užduotus klausimus. Smalsiausi buvo penktokėliai. Atsisveikinome su Pijumi linkėdami gerai užbaigti studijas ir tęsti pradėtus darbus.
Socialinė pedagogė Valda Kravčenkienė
Laukimo stebuklas
Kai kalendoriuje baigiasi visi mėnesiai, kai būna papuošti namai ir juose pakvimpa pyragu – ateina Kalėdos.
Mokykla visą gruodžio mėnesį pasinėrėme į paslaptingą švenčių kūrimo dvasią. Visų pastangomis gimė kalėdinės dekoracijos, languose nusileido snaigės, kabinetų duris papuošė Advento vainikai, klasėse suspindo mokinių originaliai papuoštos eglutės… o pirmo aukšto fojė virto stebuklinga baltos žiemos karalyste. Pertraukų metu skambėjo kalėdinė muzika, veikė kalėdinis paštas. Mokiniai rašė sveikinimus vieni kitiems, mokytojams. Gruodžio 23d. iš pat ryto visi dalyvavome protmūšyje apie mums artimą ir gerai pažįstamą dailininkę L. Meškaitytę, paminėdami jos gimtadienį. Susibūrę į kalėdinę popietę, smagiai šurmuliavome: žaidėme žaidimus, šokome, vaidinome, sakėme linkėjimus. Šventę stebėjo ir su mumis bendravo ledo karalienė (pavaduotoja ugdymui) ir išminčius (mokyklos direktorius). Gerbiama komisija iš kiekvienos klasės išrinko gražiausias kaukes. Jomis tapo : juokdarys (Adomas, 5kl.), karžygys (Aleksandras, 6kl.), kaubojus (Patricija, 7kl.), snieguolė (Diana, 9kl.), nykštukas (Andrėja, 10 kl.). Visos dalyvavusios klasės buvo apdovanotos saldžiomis dovanomis.
2021-ieji pasauliui, mūsų šaliai, mums visiems buvo iššūkių metai, o iššūkiai – tai ne tik išbandymas, bet ir galimybė atsinaujinti, į įprastus dalykus pažiūrėti kitaip ir ieškoti naujų, geresnių sprendimų. Smagus šurmulys nutilo, vieni kitiems išsakėme linkėjimus ir visi išsiskirstėme saugiai, ramiai laukti stebuklo.
Pavaduotoja ugdymui Vida Reinolcaitė
DEBATAI – PRASMINGAI PRALEISTAS LAIKAS
Debatai - komandinis darbas, kuris moko pasitikėti savimi ir savo išsakoma nuomone, gebėti išklausyti ir priimti kito žmogaus nuomonę, bet tuo pačiu ir ja suabejoti. Stebint debatus atrodo, jog tai žaidimas, kurio taisyklės labai paprastos – įrodyti savo tiesą gvildenama tema. Iš tiesų tai tikras intelektualinis iššūkis, reikalaujantis nemažai pasiruošimo, išprusimo bei kalbinių įgūdžių. Debatai ugdo kritinį mąstymą, klausymosi įgūdžius, oratorinius ir organizacinius gebėjimus, generuoja naujas mintis ir idėjas. Tam, kad gyvenime lydėtų sėkmė, turime mokėti aiškiai reikšti savo nuomonę ir mandagiai bei racionaliai reaguoti į su jumis nesutinkančių žmonių argumentus.
Gruodžio 17 d. mokykloje vyko draugiški mokinių ir mokytojų debatai. Debatams ruošėmės iš anksto. Kiekviena klasė pateikė svarbiausias spręstinas problemas:
- Elgesio kultūra per pertraukas.
- Destruktyvus vieno ar kelių mokinių elgesys pamokose.
- Pikti mokytojai.
Elgesio kultūra per pertraukas: rėkavimas, stumdymasis, keiksmažodžiai, gulėjimas koridoriuje ant sofos, lakstymai, dūkimai, grubus elgesys su kitu žmogumi. Kaip derėtų elgtis, kad koridoriuose būtų saugu ir galėtumėte pailsėti? Mokiniai siūlo žaidimus, esančius II aukšto fojė, perkelti į pradinukų koridorių, nes žaidimai skirti jiems.Vyresniesiems reiktų nupirkti bilijardo, stalo teniso stalus. Mokiniai siūlo organizuoti ne tik mokytojų, bet ir mokinių budėjimą koridoriuose. Pripažįsta, kad patys mokiniai turi nesikeikti ir nesistumdyti – gerbti vieni kitus. Mokytojai šioms mintims pritarė. Ar koridoriuose reikia daugiau sėdmaišių? Mokinių argumentai, kad vaikai tarpusavyje nesipyks, sumažės patyčių, labiau susidraugaus, nes visi sutilps ir galės pailsėti, o pailsėję , bus ramesni ir geresni, mokytojus taip pat įtikino.
Destruktyvus vieno ar kelių mokinių elgesys pamokose: sunku mokiniams susikaupti, suprasti mokytojo aiškinimą, mokytojas daug laiko turi skirti drausmei palaikyti, krinta noras mokytis. Kaip derėtų elgtis, kad pamokoje būtų palanki mokymuisi atmosfera? Minčių daug...oi, daug. Nepriimti tokių mokinių į pamoką, pašalinti iš pamokos, rašyti „n“ ir neteisinti tos pamokos, pranešti soc. pedagogui, nekreipti dėmesio į „blogiuką“, ignoruoti mokinio blogą elgesį, tokiam mokiniui padidinti klasės ir namų darbų užduočių krūvį ir t.t. Mokytojai aktyviai įsijungė į disputą . Prieita prie vieningos nuomonės: kiekvienas mokytojas turi kartu su mokiniais susikurti drausmės pamokoje vertinimo sistemą, mokiniai turi prisiminti mokinio taisykles, jų laikytis ir jausti didesnę atsakomybę už savo elgesį, dažniau organizuoti trišalius susitikimus: mokytojas – mokinys - tėvai.
Pikti mokytojai: mokytojas šaukia pamokos metu, įžeidžia, užgauna savo žodžiais mokinį/mokinius. Kėlėme klausimą: Kaip derėtų elgtis, kad pamokoje būtų palanki mokymuisi atmosfera? Šeštokai teigia : mokytojai ant mokinių nešaukia, jie valdo klasę balsu. Pakeltas mokytojo balso tonas nereiškia, kad mokytojas pyksta. Jis tik stengiasi atstatyti pamokoje tvarką, praneša, kad klasėje yra kažkas negerai ir reikia suklusti. Ką aš/mes galime padaryti? Ką patartumėte mokytojui? Tapti mokytojo padėjėju ir klasės draugui pasakyti, kad jis su mokytoju elgiasi netinkamai, kad netrukdytų mokytojui vesti pamokos , kad pamokoje elgtųsi kultūringai, netriukšmautų. Mokiniai neturi provokuoti savo elgesiu piktų situacijų. Mokytojams taip pat buvo išsakyti priekaištai: mokytojai, net drausmindami mokinius, negali įžeidinėti mokinių, įžeidinėti mokinių, paliesdami jų šeimos narius. Disputo metu buvo nuspręsta, kad, esant tokiam atvejui, mokinys privalo drąsiai pasakyti mokytojui apie tai, kad mokytojo atitinkami pasakymai mokinį žeidžia.
Mokyklos direktorius apibendrino debatus, jų svarbą sprendžiant aktualias problemas.
Ačiū, visiems mokiniams ir mokytojams , aktyviai dalyvavusiems debatuose ir išsakiusiems savo mintis. Dėkojame debatų moderatorei mokytojai Jolitai už debatų pravedimą.
Debatai vaikams buvo labai naudinga pilietiškumo ir pasitikėjimo savimi pamoka. Mokiniai suprato, kad jų balsas gali būti išgirstas, kad debatuose galima rasti tiesą ir teisybę. Vaikų pageidavimu, ateityje vėl sėsime prie debatų stalo, suvokdami, kad nėra ir negali būti vienos nuomonės, tačiau kalbėdamiesi galime išspręsti bet kurią problemą.
Pavaduotoja ugdymui Vida Reinolcaitė